Iz pogona novosadske fabrike Neobus svake nedelje prema Holandiji krenu tri nova autobusa u saradnji sa jednom od najvećih fabrika autobusa u EU, holandskim VDL. Ta saradnja je vredna više od 30 miliona evra, a ugovorom je predviđena proizvodnja više od 150 vozila za kupce iz zemalja Evropske unije. Neobus, čiji je vlasnik Mohamed Al Magrabi iz Saudijske Arabije, zahvaljujući ovom poslu, obnovio je proizvodne pogone, u koje je uloženo više od 2,4 miliona evra, a otvoreno više od 40 novih radnih mesta. Zahvaljujući merama Vlade Srbije, koje predviđaju subvenciju od 20 odsto za nabavku novih autobusa, proizvedenih u Srbiji ”probudili” su se i domaći auto-prevoznici. Sa beogradskom Lastom, najvećim prevoznikom u Srbiji, koja ima flotu od oko 2.000 autobusa, ugovorili su proizvodnju 20 gradskih autobusa. Uz to, sa nizom manjih, privatnih prevoznika, ugovorili su proizvodnju međugradskih i turističkih autobusa, tako da su sigurni da će posla za radnike biti dovoljno.
Iz pogona novosadske fabrike Neobus svake nedelje prema Holandiji krenu tri nova autobusa u saradnji sa jednom od najvećih fabrika autobusa u EU, holandskim VDL.
Ta saradnja je vredna više od 30 miliona evra, a ugovorom je predviđena proizvodnja više od 150 vozila za kupce iz zemalja Evropske unije.
Neobus, čiji je vlasnik Mohamed Al Magrabi iz Saudijske Arabije, zahvaljujući ovom poslu, obnovio je proizvodne pogone, u koje je uloženo više od 2,4 miliona evra, a otvoreno više od 40 novih radnih mesta.
"Sa našim kapacitetima, mogli bi da proizvedemo i više autobusa nedeljno, ali usporava nas kašnjenje delova, koji dolaze iz inostranstva. Nadamo se da ćemo i ovo uspeti da prevaziđemo, odnosno, da ćemo povećati broj autobusa koje isporučujemo", kaže Ostoja Simetić, rukovodilac prodaje u Neobusu.
Zahvaljujući merama Vlade Srbije, koje predviđaju subvenciju od 20 odsto za nabavku novih autobusa, proizvedenih u Srbiji, dodaje Simetić, ”probudili” su se i domaći auto-prevoznici.
"Sa beogradskom Lastom, najvećim prevoznikom u Srbiji, koja ima flotu od oko 2.000 autobusa, ugovorili smo proizvodnju 20 gradskih autobusa. Uz to, sa nizom manjih, privatnih prevoznika, ugovorili smo proizvodnju međugradskih i turističkih autobusa, tako da smo sigurni da će posla za naše radnike biti dovoljno, a gotovo je sigurno da ćemo primati nove radnike", kaže Simetić.
Simetić, takođe, navodi da bi bilo dragoceno da se što pre usvoji uredba, koja predviđa da se i za autobuse primeni podsticaj, odnosno, zamena ”staro za novo”, uz obaveznu reciklažu starog autobusa. "Ako se ova uredba, za koju su mnogi prevoznici zainteresovani, usvoji, sigurno je da bi mnogi prevoznici krenuli u posao nabavke novih autobusa", kaže Simetić.